CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

14. apr. 2008

En annerledes kjærlighetshistorie

Filmen PS: I Love You hadde premiære 4. April på Sandvika Kino. Jeg dro dit med et par venner med høye forventninger grunnet at jeg hadde lest boken først. Boken er skrevet av Cecilia Ahern, som har utviklet seg mye fra sin først bok, og denne boken gav meg et skikkelig godt inntrykk. Så da jeg dro for å se filmen var forventningene mine høye for jeg ville ikke at bildene jeg hadde forestilt meg fra boken, skulle bli ødelagt.

Regissør: Richard LaGravenese

Forfatter: Cecilia Ahern

Premiære: 04.04.08

Sjanger: Drama/Kjærlighet


Terningkast: 5


Handling:
Holly Kennedy er en suksess full kvinne: vakker, smart og gift med en mann hun elsker over alt på jord. Han heter Gerry er irer og full av liv. Men når Gerry blir syk og dør av en hjerne svults, faller livet til Holly sammen. Hun vet ikke hva hun skal gjøre uten han og føler seg fortapt. Den eneste personen som kan hjelpe henne er den personen som ikke er der lenger. Ingen kjente Holly bedre enn Gerry. Men Gerry har planlagt alt for Holly, så på bursdagen hennes da hun fyller 30, får hun seg en stor overraskelse.

På bursdagen hennes får hun en pakke på døra. Den er fra Gerry, og inneholder en gave og en kassetspiller som er til å spilles av. Holly spiller av kasseten og får høre Gerry sin stemme. Han forteller henne hva hun har i vente, det vil nemlig komme et brev i måneden som skal fortelle henne hva hun skal gjøre! Hun må gjøre som han sier, hvis ikke ødelegger hun meningen med brevene. På denne kassetten forteller han til vennene hennes at de skal ta henne med ut på byen!

Slik går månedene, og Holly står nærmest nede ved postkassen får å vente på brevene. Disse brevene får henne til å oppleve hyggelige, flaue, morsomme stunder som får henne til gradevis komme over sorgen.

Vurdering:

Tiltross for at boken var veldig bra, skuffet ikke filmen. Filmen er en søt og litt anderledes kjærlighets historie, og den gir deg en god følelse. Og du vil definetivt finne et vått øye i salen. Denne filmen er rørende og alle skuespillerne gjør veldig bra presentasjoner. Dette gjør filmen verdt å se, og anbefales på det sterkeste.

0 kommentarer: